سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 

 

 

چند روزه دیگر ماه مهمانی خدا شروع می شود. همیشه وقتی وارد ماه رمضان می شویم، یه چیز در این ماه خیلی مانور میکند، همه جا، هم داخل خانه ها، هم داخل مساجد، هم مدرسه ها، مرکز آموزشی. فکر ما می کنید ان نکته چه باشد؟معلوم است، خواندن قرآن. همه در این ماه سعی می کنند حداقل یک دور قرآن را تلاوت کنند.

داخل منازل، مساجد، مدارس، دوره های ختم قرآن می گذارند تا هر روز 1 جز قرآن تلاوت شود، ولی چرا اینقدر مرم مسر هستند که حداقل یک دور کامل قرآن در این ماه تلاوت کنند؟ بخاطر ثواب زیادی که دارد؟ ویا... ؟ اصلا برای چه می خوانیم؟ خواندن قرآن با صوت و لحن زیبا که هر کسی موقع قرآئت به لحن طرف مقابلش توجه می کند و به خودش میگوید چه لحن زیبای دارد چه فایده ای خواهد داشت؟ هیچ فایده ای. چرا؟ چون از قرآن جز لفظ آن چیزی نفهمیدیم، فقط به صرف این که از روی آن تلاوت کنیم بسنده کردیم . بهتر نیست بجای اینکه در ماه رمضان یک دور کامل قرآن را تلاوت کنیم، یک جزء و یا یک حزب آن را همراه با تفسیر و تامل بخوانیم، بفهمیم که داخل این کتاب الهی که همه دشمنان با آن مخالفت می کنند و سعی می کنند آن را طوری دست نوشته خود پیامبر بدانند چه چیزی نوشته که آنها را این طور به هراس واداشته. به قول آقای قرائتی که ایشان میگفت:" چرا موقع اذان قبلش قرآن می خوانیم، این چه فایده ای دارد؟ همان 2 آیه که خوانده شود را تفسیرش را بگویید، این تاثیرش بیشتر  است"

به نظر شما اگر بیاییم طوطی وار قرآن را تلاوت کنیم بعد دقایقی نگذشته عملی انجام دهیم که دقیقا ضد آن آیه است چه فایده ای دارد؟ جزء این که فردای قیامت به جرم اینکه چرا آیه را خواندی و عمل نکردی عقاب میشوی؟! درست است که انسان معصوم نیست و ممکن الخطآء. و من هم منظورم این نیست که چون نمیتوانیم دقیقا به دستوراتش عمل کنیم اصلا از روی قرآن تلاوت نکنیم، نه هرگز، چون طبق بعضی از روایات داریم که حتی نگاه کردن به آیات قران نیز ثواب دارد (البته نگاه با تامل و اندیشه) اما نکته اینجاست، الان دشمن کم کم دارد به هدف خودش می رسد. قرآن را با لحن های بسیار زیبا می خوانند و تا خواننده می شنود مجذوب لحن طرف میشود نه مضمون آیه قرآن و خود قرآن، دشمنان ما الان دارند کار معاویه را انجام میدهند و مردم ما هم نقش خوارج، آنان مانند معاویه قرآن بالای نیزه می برند و مردم مانند خوارج به قران توجه می کنند و چون تفسیر و تاویل آن را نمی دانند گمراه میشوند.

خوانندگان عزیز، خواهشا در ماه رمضان امسال را سعی مان بر این نباشد که قرآن را تا انتها تلاوت کنیم، چون این نوع تحمیل کردن هم یک نوع دلزدگی از قرآن را برای ما به وجود می آورد. و تلاوت قرآن در حالی که چیزی از آن نمی فهمیم سودی برای ما ندارد(البته سودی که به دنیای ما کمک کند و باعث سعادتمند شدن مان شود منظورم است وگرنه ثوابش که جای خود دارد) بیایید و همان چند آیه ای را که می خوانیم در آن تفکر کنیم و علت نزول این آیه را بدانیم، که اگر این طور شود تلاوت قرآن برای ما شیرین تر می شود. وگرنه جز خسته کردن خودمان فایده ای برای ما نخواهد داشت. و از همه مهمتر هوشیاری ما درمقابل دشمن چند برابر میشود. و نمی گذاریم که آنان، اینبار بوسیله مقدسات خودمان وارد عمل شوند و ما را گمرا ه سازند.



  • کلمات کلیدی : مذهب
  • نوشته شده در  پنج شنبه 87/6/7ساعت  9:14 صبح  توسط صور اسرافیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کفر نعمت از کفت بیرون کند
    ولع سیاسیون
    رهبر چگونه باشد خوب است؟
    سکوت جمهوری اسلامی جهت دار است
    زخمی تر از مسیح!
    منتظری تیر در کمان بود
    و باز هم
    از امروز تا دیروز
    غدیر راست بود یا دروغ؟
    سهم ما در نسل کشی صعده
    موسوینگ، سبزینگ، فیلترینگ
    از همون بچگی مخم کار میکرد
    دزدان عمامه به سر
    نذورات برای نیمه شعبان
    [عناوین آرشیوشده]
     
     
    \ >
     
    \