سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 

 

  

 

 

 

 

   هنگامی که رسول خدا به اصحابش دستور داد به حبشه هجرت کرد به انان فرمود " به سوی حبشه روانه شوید ، زیرا در آنجا پادشاهی هست که هیچ کس نزد او مورد ستم قرار نمی گیرد "
مشاهده کردید که فقط پیامبر به انان دستور داد، و برای انان گذرنامه تهیه نکرد و از حکومت حبشه نیز درخواست ویزا نکرد.
هیچ کدام از این مسائل در آن زمان برای مردم شناخته شده نبود و مورد استفاده هم قرار نمی گرفت. چرا که زمین خدا وسیع است و انسان هرگاه وطنش برایش تنگ شود به سوی زمین خدا روانه می شود. نه حسابگری، نه مراقبی، نه بازرسی، نه گمرک ، نه عوارضی و نه کارت بهداشتی !!
آری ! این تمدن است . یا بهتر بویم ، افزایش جمعیت باعث شده که زمین به کشورها و دولتهای متعدد تقسیم و وقتی که به عدد این دولتها اضافه شد و کشورهای مستقل زیادی بوجود آمد ، طمع ها افزایش یافت به طوری که هر یک می خواست طرف مقابلش را استعمار کند و به همین خاطر انقلابها و کودتاهای  زیادی بوجود آمد ، به خاطر همین جوامع مجبور شدند ملتها را از هم جدا کنند و گواهی ولادت و فوت صادر کنند، کارت شناسایی پدید آمد و گذرنامه اختراع شد، مرزها مشخص شد و به هر کس بدون اجازه قبلی و ویزا و روادید اجازه ورود داده نشد .
خلاصه هر جایی قانون و هر حکومتی برنامه مشخصی برای خود اعلام کرد .
به راستی چقدر سرگردان می شوم وقتی این ایه را در قران تلاوت می کنم .
" انان که به خویشتن ستم روا داشتند ، هنگامی که قبض روح شدند ، فرشتگان از انها پرسیدند که کجا بودید ؟ گفتند: ما در روی زمین مستضبعف و ناتوان بودیم . فرشتگان گفتند : مگر زمین خدا گسترده و وسیع نبوده که در آن هجرت کنید ( و عذرشان پذیرفته نمی شود ) و آنان جایگاهشان دوزخ است و چه سرنوشت بدی "
مدت زیادی با این افکارم درگیر بودم و به خودم گفتم ، چرا اروپایان باید برای خود اتحادیه تشکیل دهند و مرزها را برای خود بردارند تا جایی که می خواستند قانون اساسی خود را هم یکی کنند ولی جوامع اسلامی هنوز بر سر مسائل جزئی در گیر هستند و به راحتی نمی توانند به کشورهای یکدیگر سفر کنند، و با توجه به ایه بالا جلوی خودم سدی بزرگ می دیدم .
تا اینکه به این جمله از فرموده حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه بر خورد کردم " ایات و احکامی که در وقت خود واجب می شود ولی در آینده از بین می رود "
از این سخن متوجه این امر شدم که، در زمان پیامبر چنین آیاتی امکان پذیر بوده ولی در آینده به خاطر سلطه ستمگران و طغیان کافران غیر ممکن می شود .
پس اگر کسی در روز قیامت به پروردگارش بگوید : من در زمین تو مستضعف و ناتوان بودم ، خداوند جهان که هیچ مطلبی برا او پوشیده نیست به او نخواهد گفت : جایگاهت دوزخ است و چه سر نوشتی !
سلام بر تو ای امیرالمومنان ، روزی که زاده شدی و روزی که از دنیا رفتی و روزی که بر انگیخته خواهی شد .
پینوشت.............................................................................................
مبعث رسول اکرم صلی الله علیه و آله است و وقتی مشکلاتی که پیامبر در طول رسالتش متحمل شده را باز بینی می کنم، می بینم چقدر پیامبر سختی کشید تا مسائل مهم اسلامی را به مردم بفهماند ولی حالا میبینیم که ما از قافله عقب ماندیم و فکر هم نمی کنم که دیگر به قافله برسیم ولی از آنطرف ...



  • کلمات کلیدی : مذهب
  • نوشته شده در  دوشنبه 87/5/7ساعت  9:15 عصر  توسط صور اسرافیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کفر نعمت از کفت بیرون کند
    ولع سیاسیون
    رهبر چگونه باشد خوب است؟
    سکوت جمهوری اسلامی جهت دار است
    زخمی تر از مسیح!
    منتظری تیر در کمان بود
    و باز هم
    از امروز تا دیروز
    غدیر راست بود یا دروغ؟
    سهم ما در نسل کشی صعده
    موسوینگ، سبزینگ، فیلترینگ
    از همون بچگی مخم کار میکرد
    دزدان عمامه به سر
    نذورات برای نیمه شعبان
    [عناوین آرشیوشده]
     
     
    \ >
     
    \