سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 

 

نمی دانم چطور دسته ای نسنجیده می گویند : علت پیدایش تشیع تنها یک موضوع سیاسی است و ربطی به دین ندارد ، ولی این سخن اشتباه است : زیرا علت این پیدایش یک موضوع دینی بوده و این موضوع هیچ رابطه نزدیک یا دوری با سیاست نداشته است و پیدایش تشیع از رفتار و گفتار پیمبر اسلام سر چشمه می گیرد .
رفتار پیغمبر نسبت به علی
یکی این که علی را برای مشاورت و برادری خود برگزید و او را از ابتدای طفولیت تحت تعلیم و تربیت خود در آورد، و مطابق میل خود، آن حضرت تعلیم فرموده و هیچگاه در زندگی خود حضرت امیر را مورد مؤاخذه و اعتراض قرار نداد .
همچنین علی بن ابی طالب علیه السلام در ساعات مهم وکارهای مشکل، نماینده پیغمبر اسلام بود .
علی سوره برائت را در موسم حج ابلاغ نمود.
پیامبر گرامی ایشان رابرای کشتن "عمروبن عبدود" و "مرحب" انتخاب فرمود .
  علی را برای نفرین کردن به نصارای نجران به همراه همسر او، فاطمه و فرزندانش حسن و حسین انتخاب کرد .
علی بود که پا را روی شانه رسول خدا نهاده و بت ها را شکست.
علی بود که با رسول خدا در زیر یک کساء قرار گرفت.
آری، اینگونه منقبتها که قابل شماره نیست، منحصر به آنحضرت است و هر گاه یکی از این مناقب را یکی دیگر از اطرافیان پیغمبر داشت ، هیاهو بر پا کرده طبلها نواخته ، پرچمها برافرشته و فریاد را به آسمانها می رسانند .
گفتار پیغمبر نسبت به علی :
نباید فراموش کرد که رسول خدا به مناسبتهای زیادی تصریح به فضلیت وخلافت علی نمود .
اولین سخن حضرت رسول اکرم درباره علی هنگام نزول آیه " و انذر عشیرتک القربین " بود زیرا رسول اکرم سی نفر را از طائفه خود جمع آوری نموده و از غذای تهیه شده صرف کردند، سپس رسول خداد فرمود:
"علی وزیر و وصی و وارث من است . علی بعد از من خلیفه من بر شما است و باید از او اطاعت نموده به سخنان او گوش فرا دهید." 
 آخرین سفارش آن حضرت ( درباره خلافت علی بن ابیطالب داستان غدیر خم است که علی را بالای دست بلند کرده و) فرمود " من کنت مولاه فهذا علی مولاه " هر کس من صاحب اختیار او هستم علی صاحب اختیار اوست. بین اولین سخن آن حضرت و آخرین سفارشش نسبت به حضرت امیر سفارشهای مختلفی است :
رسول خدا به علی می فرمود تو نسبت به من مانند هارونی نسبت به موسی (که وزیر و یاور او بود) و همچنین داستان " علی مع الحق و الحق مع علی " و حدیث ثقلین و احادیث دیگری که در کتابهای اهل سنت نقل شده و آن احادیث را دانشمندان امامیه جمع آوری نموده و دهها کتاب می گردد و چندین مرتبه چاپ شده و در دست علاقه مندان قرار گرفته است.
من دانشمندی از اهل سنت را ندیده ام که در نقل روایات ولایت و وصی بودن حضرت امیر اعتراض کرده باشد، بلکه خودشان را به زحمت انداخته و ولایت (که در روایات بوده) که باید به حکومت و سلطنت معنی شود به دوستی و اخلاص تفسیر کرده و وصی بودن را منحصر به کفن و دفن نموده اند.
هیچ شکی نیست که اگر یکی از اینگونه احادیث درباره دیگر اصحاب صادر شده بود با آب طلا نوشته و شرحها بر آن می نوشتند.
با این بیان اگر شیعیان داد دوستی علی را می زنند ، و می گویند رسول خدا تصریح فرموده است و می گویند :باید علی از گناه معصوم باشد ، همه بخاطر اطاعت رسول خدا است . آن حدیث که می فرمایند " لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار" و حدیث "علی مع الحق و الحق مع علی " است.
اینگونه احادیث است که مورد اعتماد ما شیعیان قرار گرفته و علی را دوست می داریم. با داشتن اینگونه احادیث راهی برای گمان و تخمین باز نمانده و نمی توان از راه عاطفه و تعصب و یا تقلید و وراثت سخن گفت، با این مقدمه سبب تشیع موضوع دین و فرمانبرداری از رسول است و مربوط به سیاست نیست بلکه مربوط به علم است و هیچ ربطی به هوی هوس ندارد.
پینوشت.................................................................................
ماه رجب است و من دلم نیامد که مطلبی درباره مولا علی علیه السلام ننویسم ، البته این فقط گوشه ای از فضیلت های مولا بود که به قول یکی از علما اگر تمام دریا مرکب و تمام درختان قلم میشدند باز هم نمیتوانستیم فضیلتهای ان حضرت را بیان کنیم.
پینوشت 2...............................................................................
خوانندگان عزیز ، پست قبلی ام هنوز ادامه دارد ، این پست را به احترا م مولا علی علیه السلام گذاشتم ، پس منتظر ادامه پست قبلی ام در پست بعدی ام بعد از مراسم اعتکاف باشید.



  • کلمات کلیدی : مذهب
  • نوشته شده در  سه شنبه 87/4/25ساعت  9:50 صبح  توسط صور اسرافیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کفر نعمت از کفت بیرون کند
    ولع سیاسیون
    رهبر چگونه باشد خوب است؟
    سکوت جمهوری اسلامی جهت دار است
    زخمی تر از مسیح!
    منتظری تیر در کمان بود
    و باز هم
    از امروز تا دیروز
    غدیر راست بود یا دروغ؟
    سهم ما در نسل کشی صعده
    موسوینگ، سبزینگ، فیلترینگ
    از همون بچگی مخم کار میکرد
    دزدان عمامه به سر
    نذورات برای نیمه شعبان
    [عناوین آرشیوشده]
     
     
    \ >
     
    \